Per praėjusius metus Vilniuje apsilankė daugiau nei 82 tūkst. Vokietijos turistų, užsitikrindami antrą vietą užsienio turistų dešimtuke. Siekiant į miestą pritraukti dar daugiau šių keliautojų, Hamburgo ir Berlyno žurnalistams bei nuomonės lyderiams buvo pristatytas bene žinomiausias mūsų gastronominis turtas – šaltibarščiai. Taip jie bei jų auditorijos pakviestos į jau trečiąjį kasmetinį Vilniaus šaltibarščių festivalį, vyksiantį gegužės 31 d.
„Praėjusiais metais Vilniuje apsilankė 16 proc. daugiau Vokietijos turistų nei 2023 m. Toks augimas rodo ne tik didėjantį susidomėjimą, bet ir realiai kuria miestui ekonominę vertę. Būtent Vokietijoje mūsų stipriausias komunikacijos akcentas yra gastronomija. Tikime, kad unikalios patirtys, tokios kaip šaltibarščiai, gali tapti tikru kultūriniu tiltu tarp svečio ir miesto, o gal net pavirsti vienu ryškiausių sostinės simbolių užsienyje“, – sako „Go Vilnius“ komunikacijos vadovė Eglė Girdzijauskaitė.
Ji pastebi, kad praėjusiais metais Vilniaus šaltibarščių festivalis sulaukė per 42 tūkst. dalyvių, iš kurių 17 proc. sudarė užsieniečiai, tad ši šventė – tikrai mylima ne tik lietuvių.
Pasak renginyje Hamburge dalyvavusios fotografės ir maisto apžvalgininkės Elissavet Patrikiou, maisto fotografams Vilnius gegužės pabaigoje yra ta vieta, kurią jiems būtina aplankyti.
„Kaip fotografę šaltibarščiai mane žavi ne tik savo skoniu, bet ir vizualiai – ši ryški spalva bet kurioje nuotraukoje traukia akį. Tai, kas Lietuvoje yra kasdienybė, mums, vokiečiams, atrodo kaip kulinarinis atradimas. Šaltibarščių festivalis Vilniuje sumaniai sujungia tradiciją su „Instagram'ui“ tinkama estetika ir parodo, kaip regioninis patiekalas gali tapti tarptautiniu reiškiniu. Maisto fotografams Vilnius gegužės pabaigoje – tikrai ta vieta, kur reikia būti“, – teigia E. Patrikiou.
E. Girdzijauskaitės teigimu, pastangos populiarinti Vilnių per festivalį užsienio rinkose jau duoda vaisių ir stiprina miesto žinomumą tarptautiniu mastu.
„Pernai Vilniaus šaltibarščių festivalis buvo paminėtas 245 užsienio publikacijose ir reportažuose bei potencialiai pasiekė 425 milijonų žmonių auditoriją. Toliau įvairiomis priemonėmis siekiame, kad apie Vilniaus šaltibarščių festivalį pasaulis vieną dieną žinotų taip pat gerai, kaip ir apie Vokietijos Oktoberfestą“, – sako E. Girdzijauskaitė.
Susijungė Lietuvos ir Vokietijos maisto kultūras
Vokietijoje organizuotuose renginiuose dalyvių laukė tiek tradicijomis persmelkti receptai, tiek net retam lietuviui pažįstami skoniai, o daugelis jau ruošiasi šiuos skonius labai greitai patirti Vilniuje ir ta proga puošėsi rožiniais akcentais.
Viena iš renginių Hamburge ir Berlyne organizatorių, Vokietijos žurnalo „Stern“ maisto žurnalistė Denise Snieguolė Wachter pažymi, kad šaltibarščiai turi potencialo laimėti didelės Vokietijos auditorijos širdis.
„Su šiais šaltibarščių renginiais Berlyne ir Hamburge mes atnešame dalelę lietuviškos kultūros į Vokietiją. Šaltibarščiai – tai ne tik patiekalas, bet ir patirtis – spalvinga, netikėta ir tokia pat išskirtinė, kaip pats Vilnius. Vokiečių auditorijos reakcija rodo, kad ši šaltsriubė turi potencialo tapti karščiausia vasaros maisto tendencija“, – kalba ji.
Savo ruožtu gyvenimo būdo žurnalo „Herz und Blut“ žurnalistė Maria-Silva Villbrandt labiausiai atkreipia dėmesį, kaip festivalis apjungia tradicijas ir modernumą.
„Vilnius virsta rožine sala, kurioje šaltų burokėlių sriubos galima rasti ant kiekvieno kampo. Nuo tada, kai atradau šaltibarščius, tapau priklausoma nuo šio gaivinančio skonio. Puikus festivalis, nuostabus miestas ir pati skaniausia šaltsriubė. Žinoma, kad ją išrado lietuviai – tai akivaizdu. Šaltibarščių festivalis – tobula tradicijos, dizaino ir modernaus gyvenimo būdo sintezė – tikra mano stichija“, – pasakoja Maria-Silva Villbrandt.
Gilias jūrininkystės tradicijas turintis Hamburgo miestas ir lietuvišką gastronomiją pasuko kiek savu kampu. Bendradarbiaujant su čia veikiančiu jūros gėrybių restoranu „XO Seafoodbar“, dalyviai buvo supažindinti su skirtingomis mūsų rožinės sriubos variacijomis, o viso renginio vinimi tapo Hamburgo ir Vilniaus tradicijas apjungiantys „Šiaurės jūros“ šaltibarščiai su silke.
Tuo metu Berlyne renginio dalyvius pasitiko interaktyvi maisto gaminimo sesija ir vokiečių bei lietuvių šeimų istorijų pasakojimai. Renginyje dalyvavusi vieno didžiausių Vokietijos maisto festivalio „Berlin Food Week“ organizatorių Alexandra Laubrinius prognozuoja, kad Berlyne ir visoje Vokietijoje šaltibarščiai gali tapti nauja sensacija.
„Berlyno maisto scena visada ieško autentiškų kulinarinių patirčių su charakteriu. Vilnius taip myli savo rožinę sriubą, kad net rengia festivalį jai paminėti. Ir mes, berlyniečiai, dieviname tokią aistrą maistui ir tradicijoms su modernia interpretacija. Lietuviška virtuvė Vokietijoje vis dar yra tarsi slapta rekomendacija – bet nebeilgai!“ – sako A. Laubrinius.
„Go Vilnius“ yra oficiali Vilniaus miesto verslo ir turizmo plėtros agentūra, siekianti stiprinti miesto tarptautinį konkurencingumą. Agentūra didina Vilniaus žinomumą, formuoja miesto įvaizdį, skatina atvykstamojo turizmo, tarptautinių konferencijų, užsienio investicijų ir talentų augimą.