Nuo pandemijos stipriai kenčiantis Lietuvos turizmas po krizės atsities, o pirmaisiais svečiais gali tapti turistai, vertinantys saugumą, tvarumą, švarią gamtą ir aukšto lygio paslaugas. Taip prognozuoja Šiaurės ir Baltijos šalių turizmo ekspertai, rekomenduojantys puoselėti mūsų šalies privalumus, kurie įtvirtins ją kaip patrauklią turizmo kryptį, kai tik vėl bus galima keliauti.
"Lietuvoje daug gamtos, nedidelis gyventojų tankis, tai labai švari ir saugi kelionių kryptis. Šios savybės suteiks jai geras pozicijas popandeminėje eroje," - virtualiame susitikime su Vilniaus turizmo verslo atstovais sakė Šiaurės šalių turizmo asociacijos “Nordic Tourism Collective” vadovas Paul Wagner. Jam antrino kolega Andy Fairburn, pridūręs, jog pandemija sukūrė unikalią galimybę Lietuvai pritraukti, pavyzdžiui, kaimynus iš šiaurės: švedus, suomius, norvegus ir danus. “Šiaurės šalių keliautojai, kuriems tradicinės tolimesnės kelionių kryptys tampa nepasiekiamos, ieško saugių, gražių ir neperpildytų vietų netoliese. Šiuo požiūriu Lietuvos padėtis yra ideali,” - nurodė A. Fairburn.
Pasak ekspertų, pandemijos stabdomas turizmas keisis, tačiau tikrai atsigaus. Jie prognozuoja, kad epidemiologinei situacijai regione pagerėjus pirmieji pradės keliauti savarankiški, aukštesnių pajamų keliautojai ir šeimos. Daugiau dėmesio sulauks erdvūs, neperpildyti, mažiau atrasti miestai. Kaip tik tokiu ekspertų laikomas Vilnius.
A. Fairburn ir P. Wagner savo įžvalgomis su Vilniaus turizmo verslo bendruomenės atstovais dalijosi viename iš sostinės turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ organizuojamų nuotolinių seminarų iš ciklo “CO-Vilnius”. Šio seminarų ciklo tikslas – sutelkti miesto turizmo bendruomenę krizės akivaizdoje ir padėti tinkamai pasiruošti atsigavimui.
“CO-Vilnius” - tai pandemijos laikotarpiui skirtas “Go Vilnius” projektas, kuriuo siekiama stiprinti Vilniaus turizmo ekosistemą bei drauge ieškoti sprendimų. Organizuojamos virtualios paskaitos, seminarai, diskusijos, kuriuose kviečiami dalyvauti viešbučių, restoranų, kelionių agentūrų atstovai, gidai.
Nuo rudens pradžios vykstančiose paskaitose pristatomos ir aptariamos turizmo sektoriaus ateities prognozės, analizuojamos svarbios atvykstamojo turizmo rinkos – Šiaurės šalys, Vokietija. Vilniaus gidai tobulina ekonomikos žinias, gilinasi į šiai sričiai aktualius mokesčių, asmeninio prekės ženklo kūrimo bei rinkodaros klausimus.
“Go Vilnius” direktorė Inga Romanovskienė sakė: “Pandemija vieną dieną atsitrauks, ir vėl atsivėrus galimybėms keliauti Vilnius turėtų būti pasiruošęs. Žmonės bus išsiilgę kelionių ir naujų įspūdžių, o miestai ir šalys varžysis tarpusavyje dėl pirmųjų turistų. Tie, kurie šiam startui bus pasirengę, turės šansą užsitikrinti geras pozicijas popandeminiame turizmo pasaulyje”.
Pasak jos, turizmo atsigavimui jau ruošiamasi: “Dabartinę pauzę išnaudojame investuodami į Vilniaus turizmo bendruomenės susitelkimą ir profesinį tobulėjimą. Visi kartu braižome galimus ateities scenarijus ir tariamės, kaip toliau vystysime Vilniaus turizmą. Šiuo metu įgytos žinios bei gimstančios idėjos mums visiems padės greičiau atsitiesti, atgaivinti ir toliau auginti miesto turizmo sektorių”.