Nuo 1989 m. rengiami pasaulio turizmo klipų apdovanojimai „CIFFT Circuit“ kiekvienais metais renka geriausius pasaulyje šalies, miesto, regiono, turizmo paslaugų, produktų klipus. Šiemet 13-oje tarpinių festivalių dalyvavo 3300 dalyvių iš daugiau nei 90 pasaulio šalių. Geriausius darbus renka ekspertų komisija, sudaryta iš turizmo, audiovizualinių menų ir rinkodaros sričių.
„Džiaugiamės, kad reklamos, skatinančios pažinti Lietuvą ir Vilnių, šiemet nepaliko abejingų bei sulaukė tokio reikšmingo įvertinimo ne tik iš turistų, bet ir industrijos profesionalų. Tikimės, kad šis pasaulinio lygio pasiekimas ne tik skatins tolesnį kūrybinį potencialą, bet ir padės pasiekti pagrindinį mūsų tikslą – pritraukti daugiau turistų į Lietuvą“, – teigia „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas.
Pasak Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovės Ingos Romanovskienės, abiejų agentūrų tikslas, nepaisant iššūkių, susijusių su pandemija – nuosekliai didinti mūsų krašto žinomumą ir išskirtinumą, todėl itin džiugu, kad Lietuvos ir Vilniaus reklamos pastebimos pasaulio mastu, nes tai reiškia, kad vis dažniau į keliautojų norimų aplankyti šalių sąrašą Lietuva patekti turi daugiau šansų.
„Tikiu, kad mūsų reklamos sėkmę užprogramavo Vilniaus nuoširdumas, atvirumas, kad nebijome į save pasižiūrėti su humoru ir laužyti nusistovėjusių tradicijų. Jeigu būtume pasirinkę tradicinius sprendimus, būtų rizika gausiai užpildytoje rinkoje likti nepastebėtais, tad mes renkamės kitą kelią: rodome Vilnių kaip nebijantį išsiskirti ir pasirengusį maloniai nustebinti”, – sako I. Romanovskienė.
Įvertinimu ir Lietuvos sėkme konkurse džiaugiasi ir Vyriausybės kanceliarijos, Strateginės komunikacijos skyriaus, atsakingo už šalies pristatymo užsienyje tarpinstitucinių veiklų koordinavimą, vadovas Marius Gurskas. Pasak jo, tokie laimėjimai prisideda prie šalies matomumo ir teigiamo įvaizdžio formavimo.
„Mūsų surinkti stebėsenos duomenys rodo, kad tiek „Go Vilnius“, tiek „Keliauk Lietuvoje“ pastaraisiais metais įgyvendinti projektai paskatino atkreipti dėmesį į Vilnių ir mūsų šalį ne tik užsienio šalių turistus, bet ir kitas, šalies bendram žinomumui svarbias tikslines grupes. Netradiciniai sprendimai Lietuvai leido būti matomai didžiausias auditorijas turinčiuose pasaulio informaciniuose šaltiniuose, formavo kūrybiškos ir inovatyvios šalies įvaizdį“, – dalinasi M. Gurskas
„Keliauk Lietuvoje“ ir kūrybos agentūra „Wide Wings“ klipą „Lithuania. Discover colours you never knew existed“ užsienio šalių auditorijoms pristatė 2020 metų birželį. Pagrindinė kampanijos idėja – paskatinti keliautojus atrasti Lietuvą per neįprastas spalvas: šaltą šaltibarščių rožinę, gilią miškų žalią, Kauno modernizmo pilką, Vilniaus stogų raudoną, ruginės duonos juodą, Baltijos mėlyną ir gintaro geltoną.
Kūrybinė vaizdo klipo idėja 2021 metais sužavėjo tarptautinę rinką ir pelnė ne vieną pasaulinių konkursų ir festivalių apdovanojimą. Iš 13-os turizmo festivalių net 11-koje Lietuvos darbas buvo pripažintas laimėtoju. Tarp geriausių klipo įvertinimų rikiuojasi ir Japonijos pasaulinio turizmo filmų festivalio „Grand Prix“ laimėjimas, pirmosios vietos apdovanojimai Turkijos, Kroatijos, Latvijos, Lenkijos, Serbijos festivaliuose, taip pat – sidabras Kanų „TV and Media awards“ ir Europos kelionių komisijos (ETC) turizmo klipų rinkimuose bei kiti.
Aukščiausių profesionalų dėmesio jau antrus metus sulaukia ir pernai metų pradžioje pristatytos integruotos Vilniaus turizmo reklamos kampanijos „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų” vaizdo klipas. Iš 13-os turizmo festivalių Vilniaus vaizdo reklama pelnė 3 „Grand Prix“ apdovanojimus ir užėmė 9 pirmąsias vietas. „Grand Prix“ apdovanojimai į Vilnių atvyko iš „Tourfilm Riga“, „Amorgos Film“, „International Tourism Film“ festivalių. Prizinės vietos laimėtos pasaulio turizmo festivaliuose, vykusiuose Jungtinės Amerikos Valstijose, Japonijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Turkijoje, Graikijoje, Serbijoje ir Kroatijoje.
Vilniui šie metai buvo dosnūs ir daugeliu kitų prestižinių apdovanojimų, tarptautiniame reklamos konkurse „Balticbest“ Vilniaus turizmo reklamos kampanija „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“ buvo pripažinta geriausia integruota rinkodaros kampanija. Vaizdo klipas apie užsieniečius, spėliojančius, kur yra Vilnius, pelnė sidabrą internetinių vaizdo klipų kategorijoje.
Tarptautiniame kūrybingumo festivalyje „Epica Awards“ „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“ integruotų rinkodaros kampanijų kategorijoje pelnė bronzos apdovanojimą. „Epica Awards“ apdovanojimai iš kitų kūrybiškumo konkursų išsiskiria tuo, kad konkursinius darbus vertina žiniasklaidos atstovai – nugalėtojus renka 200 žurnalistų, dirbančių komunikacijos ir rinkodaros srityje. Dar daugiau pripažinimo Vilniaus reklamos kampanija pelnė kūrybos festivalyje „Adwards MMXX“, kur ji buvo pripažinta net trijose kategorijose – kaip geriausia integruota rinkodaros kampanija, turinti geriausią internetinį vaizdo klipą ir geriausią reklamos dizainą. Lauko reklamos sprendimas buvo įvertintas sidabru. ACD*LT festivalyje kampanijos vaizdo klipas buvo apdovanotas bronza. Reklama, kviečianti su šypsena pažiūrėti į Vilniaus „nežinomumo“ problemą ir paskatinti jį atrasti, buvo pastebėta tarptautinės kelionių ir reklamos žiniasklaidos – apie ją rašė kelionių portalas „Lonely Planet“, reklamos naujienų portalas „The Drum“ ir kiti.
Kampaniją „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų” kartu su „Go Vilnius“ kūrė kūrybos agentūra „Bechtle and Milzarajs“.
Apie „CIFFT Circuit“ festivalį daugiau informacijos rasite čia.