„Kai steigėme „International House Vilnius“, netrūko abejojančiųjų, ar tam yra prasmės, tačiau šiandien matome skaičius – 10 tūkstančių talentingų į Lietuvą atvykusių žmonių paslaugas gavo patogiau, greičiau, integruotai. Į Lietuvos, dažniausiai – mūsų Vilniaus, ekonominį gyvenimą jie įsilies gerokai sklandžiau“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pasak Vilniaus miesto verslo ir turizmo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovės Ingos Romanovskienės, tokio centro įkūrimas sostinėje yra svarbus žingsnis, siekiant į Lietuvą pritraukti aukštos kvalifikacijos darbuotojų iš užsienio. Į šalį atvykę specialistai centre vieno langelio principu gali gauti visas svarbiausias paslaugas, susijusias su darbu, relokacija ir integracija Lietuvoje.
„Atvykėliams į Vilnių šiame centre itin patogu po vienu stogu rasti visas reikalingas institucijas, patogiai sutvarkyti dokumentus ir rasti netipinių problemų sprendimus. Svarbu, kad galime ne tik padėti užsieniečiams įsikurti sostinėje, bet ir, stebėdami visą biurokratinį procesą, jį tobulinti, su partneriais ieškoti lanksčiausių sprendimų, kad įsikūrimo procesas būsimajam vilniečiui būtų kuo paprastesnis“, – teigia ,,Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė.
10 000-oji ,,International House Vilnius“ lankytoja tapo prieš du mėnesius Vilniuje apsigyvenusi Prancūzijos pilietė Sophie. Iki šiol Paryžiuje gyvenusi moteris Vilnių apibūdina trimis žodžiais – žalias, draugiškas ir šarmingas.
„Džiaugiamės galėdami kartu paminėti šį svarbų pasiekimą, įrodantį, jog ,,International House Vilnius“ veikla yra išties reikalinga. Šiuo metu, kai talentų pasiūla yra vienas iš kertinių veiksnių, lemiančių tarptautinių kompanijų lokacijų plėtrai pasirinkimą, vieno langelio principu veikiantis centras gali padėti ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti bei integruoti talentus Lietuvoje“, – sako „Work in Lithuania“ programos vadovė Aistė Kasperė.
Anot ,,International House Vilnius“ vadovės Agnės Camaros, skirtingų interesų turinčius klientus aptarnaujančios institucijos greitai atrado bendrą vardiklį ir netruko užtikrinti darnų darbą, siekdamos kokybiškai aptarnauti klientus. O išsikeltas tikslas aptarnauti bent tūkstantį klientų per mėnesį greitai padvigubėjo – pastaruoju metu pavyksta per mėnesį 2 tūkstančiams klientų suteikti jiems reikalingas paslaugas.
,,Mums svarbi ne tik kiekybė, bet ir kokybė. Operatyviai atsakome į klausimus, organizuojame nemokamus lietuvių kalbos kursus, seminarus ir stengiamės, kad čia apsilankę žmonės visada išeitų tik lydimi gerų emocijų“, – pasakoja A. Camara.
„International House Vilnius“ paslaugas teikia Migracijos departamento, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Užimtumo tarnybos, migracijos informacijos centro „Renkuosi Lietuvą“, „Sodros“ bei „Go Vilnius“ darbuotojai. Netrukus sparčiai augančiame „International House Vilnius“ pradės veikti ir privačios įstaigos – klientai čia gaus relokacijos bei draudimo įmonių specialistų pagalbą.
Per dar neilgą „International House Vilnius“ gyvavimo laikotarpį jau ne kartą teko problemas spręsti nebiurokratiškai. A. Camara prisimena vieno Prancūzijos piliečio atvejį. Asmuo turėjo net keturis vardus, tačiau sistemose buvo nustatytas limitas, kiek galima įvesti simbolių. Dėl to vyras patyrė daugybę problemų: jam negalėjo būti išduotas leidimas gyventi, neleista teikti prašymo gauti vaiko išmoką ir pasinaudoti kitomis paslaugomis.
Tarpinstitucinio bendradarbiavimo darbuotojų pastangomis problemos, kurios atrodė neišsprendžiamos, atvykus į „International House Vilnius“ buvo išspręstos per vieną dieną.
Anot A. Camaros, į visas besikreipiančių klientų netipines problemas bandoma žiūrėti pro žmogišką prizmę, jas identifikavus kurti precedentą, kuris kitą kartą leistų lengviau įveikti kylančius iššūkius.
Prasidėjus karui Ukrainoje „International House Vilnius“ teko strategiškai pergalvoti veiklos mechanizmą, kad galima būtų suteikti daugiau pagalbos ukrainiečiams, neapleidžiant darbų, kurie yra svarbūs visiems į Vilnių atvykstantiems užsieniečiams. Nuo karo bėgantiems Ukrainos piliečiams buvo sukurta karštoji konsultacijų linija. Ja paskambinus galima sužinoti, kaip saugiai išvykti iš Lietuvos ir į ją atvykti, ką daryti, jei šeimos narys negali pasiekti Lietuvos. Šiuo metu skambučių sumažėjo ir vyrauja įprasti su tolimesne integracija susiję klausimai.
Matant pagalbos Ukrainos žmonėms būtinybę, išryškėjo poreikis įgyvendinti kurį laiką brandintą mentorystės programą. Daugiau nei tūkstantį dalyvių skaičiuojanti iniciatyva „BeFriend Vilnius“ leidžia atvykusiesiems iš Ukrainos turėti mentorių – Vilniaus gyventoją, kuris gali emociškai palaikyti, duoti praktinių patarimų, nuo ko pradėti, kur ieškoti būsto, darbo ar mokyklos vaikams. Anot A. Camaros, mentorystės programa jau ne vienam padėjo išlipti iš duobės ir užmezgus socialinį ryšį žiūrėti į priekį, o ne atgal.
Geras pavyzdys, įrodantis šios mentorystės programos teikiamą naudą, yra į Vilnių atvykusios Ukrainos pilietės istorija. Moteris buvo stipriai emociškai sukrėsta. Atvykusi iš karo draskomos Ukrainos pirmą mėnesį tik gulėjo ir nieko nenorėjo daryti. Tačiau nepaisant sunkios emocinės būklės, jos mentorei pavyko pralaužti ledus – moteris atsivėrė ir pradėjo kabintis į gyvenimą. Tokios istorijos įkvepia ir dar tik svarstančiuosius tapti mentoriais.
Šiuo metu mentorystės programoje „BeFriend Vilnius“ savanorių mentorių yra apie 650, beveik tiek pat programoje užsiregistravo ir ukrainiečių. Planuojama, kad per artimiausius porą mėnesių atsiras galimybė registruotis ir gauti asmeninį mentorių ne tik ukrainiečiams, bet ir visiems užsieniečiams, atkeliavusiems į Vilnių. Tikimasi, kad dėl augančio į sostinę atvykstančių užsieniečių skaičiaus šios mentorystės programos poreikis išaugs.
Užsieniečių relokacijos ir integracijos paslaugų centras „International House Vilnius“ yra bendra „Go Vilnius“ ir „Investuok Lietuvoje“ talentų pritraukimo programos „Work in Lithuania“ iniciatyva. Šis projektas svarbus Lietuvai, nes didina šalies patrauklumą užsienio talentams ir leidžia sustiprinti mūsų šalies pozicijas, konkuruojant dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių tiesioginių užsienio investicijų.